pytania

Witam, odkąd pamiętam mam taki problem, że na mojej klatce piersiowej znajduje się dużo tłuszczu, przez co wyglądam, jakbym miał piersi jak u dziewczyny. Mam 1,78cm wzrostu i 73kg wagi. Ćwiczę ok. 5/6 razy w tygodniu na siłowni, a przez ostatni miesiąc po każdym treningu siłowym robię min. 40 minut cardio skakanki . Moje pytanie brzmi : czy to wystarczy aby pozbyć się tego tłuszczu? Czy może dołożyć jeszcze do tego pompki ? Czy skakanka jest dobrym treningiem cardio by się tego pozybyć?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Witam,

Jak w tytule moim problemem są mięśnie na nogach. Na początku myślałam, że jest to tłuszcz, który chciałam spalić poprzez dietę 1500 kcal i ćwiczenia- przede wszystkim cardio/ interwały ( hiit) i jazda na rowerze ( nie stacjonarnym), czasem siłowo, ale bez ciężarków. Wykonuję również tabatę, zazwyczaj wybieram burupees i robię przez 8 rund. Wybrałam się do dietetyka na pomiar składu ciała. Okazało się, że w nogach masa tłuszczowa mieści się poniżej pułapu, tzn. jakieś 1.8 kg na nogę. Nie chcę mieć jednak bardziej umięśnionych nóg : mięsień dwugłowy długi jest podkreślony, z boku też widać mięsień dwugłowy- zarysowanie. Chciałabym uzyskać szczuplejsze uda/ smuklejsze , bez dodatkowego nabijania mięśni. Segmental lean, czyli beztłusczowa masa ciała na nodze wynosi 6.5 kg. W najgrubszym miejscu uda ( pod pośladkiem) mam 52 cm. Zastanawiałam się na bieganiem. Jednak z drugiej strony bardzo lubię jeździć na rowerze , ale boję się o dalsze podkreślane mięśni. Zaznaczę, że na "diecie" 1500 kcal jestem od dłuższego czasu, raczej jest to moje przywyczajenie ale z okresami odstępstw w postaci świąt, sporadycznych weekendów. Waże 51 kg przy wzroście 165 cm. Będę wdzięczna za rady, co powinnam zrobić , żeby mięśnie stały się mniej widoczne, po prostu jak się ich trochę pozbyć.

Pozdrawiam, Gosia :)

Czy trening cardio powinnam wykonywać codziennie ? Jak do tej pory ćwiczenia wykonywałam w systemie 3 dni ćwiczenia, 1 dzień przerwy, znowu 3 dni ćwiczenia i tak w kółko. Czy to dobry pomysł ?

Hej. Trapi mnie typowo kobiecy problem – jak schudnąć z ud? Mam w miarę płaski brzuch a uda, pomimo dużej ilości treningów są cały czas zbyt duże. Ćwiczę co dzień, z dietą raczej średnio.

Katarzyna  Matella Na pytanie odpowiedział trener Katarzyna Matella

Witam , mam pytanie ile powinna wynosić przerwa między seriami i między następnym ćwiczeniem na redukcji ?
Ile powinno wykonywać się powtórzeń i z jakim ciężarem ? Dotychczas robiłem 4x12 i około 1 min przerwy. Z góry dziękuje :)

Rafał Doroszuk Na pytanie odpowiedział trener Rafał Doroszuk

Witam Trenerów otóż mam taki problem że jakieś 2 miesiące temu robiąc pompki na poręczach coś mi przeskoczyło w klatce piersiowej ( w okolicach mostu/ uczucie jak ktoś by mi uderzył w mostek/ przy drugim powtórzeniu zszedłem zbyt w dół) i do tej pory mnie pobolewa (przy kichaniu, przy zwykłych pompkach itp.) m.in. nie mogę zrobić więcej niż 5 zwykłych pompek ( przed mogłem zrobić nawet 30-40 na luzie) od razu czuje ból. Przy podciąganiu na drążku tak samo itp.. Muszę dodać że nie zrobiłem rozgrzewki tamtego dnia. Mój staż to ok 3 miesiące w 2013 ( bez głowy ) od lutego w 2014 z głową dieta itp. czyli jakieś 5-6 miesięcy razem przed trening domator i 3 lata koszykówki. Nie byłem u lekarza, ponieważ mieszkam w Anglii . Co według Was powinę zrobić, czy zacząć ponownie robić pompki na poręczach czy tak już mi zostanie. Z góry pozdrawiam Pozdro

Witam, mam problem z kolanem. Nie stwierdzono żadnej konkretnej dolegliwości, ale pobolewa mnie przy większej intensywności fizycznej i przez to chciałbym ograniczyć takie ćwiczenia jak martwy ciąg i przysiady ze sztangą. Jakie ćwiczenia polecalibyście zamiast nich?

Od paru miesięcy robię treningi na drążkach tzw. street workout. Widzę efekty, wiem , że wszystko idzie w dobrym kierunku. Jest postęp, coraz więcej mięśni, tłuszcz został już tylko na dole brzucha (mały wałek). Ale niestety w międzyczasie doznałem kontuzji kolana. Przez miesiąc lub więcej będę wyłączony z ćwiczeń obciążających kolana (bieganie, skakanka i wszystkie inne podobne ćwiczenia odpadają). W tym okresie nie chciałbym cofnąć się, wrócić z tłuszczem, a przede wszystkim chcę się czuć dobrze - a moim sposobem na to jest właśnie ćwiczenie.

Dlatego moje pytanie: jakie ćwiczenia mogę zastosować jako cardio?
W okresie rekonwalescencji ćwiczę na drążkach oraz robię pompki - nie angażując kolan. W tym okresie przejściowym też chciałbym mieć ćwiczenie - spalacz tłuszczu.

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam!

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Witam. Jestem w 6 miesiącu ciąży i póki co nic jej nie zagraża. Przed ciążą chodziłam na siłownię 3x w tygodniu i trenowałam z obciążeniem. Czasami zdarzają mi się bóle podbrzusza, które promieniują w okolice pachwin, prawdopodobnie w wyniku rozciągania się więzadeł. Czy w takiej sytuacji mogę wykonywać normalnie przysiady? Jesli tak, to w jakich seriach najlepiej? Chciałabym zadbać jednak o kształt pośladków , które niestety uległy drobnemu zniekształceniu. Czy to prawda, że przysiady wykonywane w czasie ciąży mogą być pomocne przy porodzie?

Pozdrawiam

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

W rozpiscę treningowej na koniec treningu siłowego mam 40 min kardio lub 3 x 4min tabata (20s burpees, 5s przerwy). Na mojej siłowni bywa tłoczno i czasem nie ma miejsca na burpees, więc zastanawiałam się, czy mogłabym robić tabatę na rowerku, czy orbitrecu przeplatając maksymalne tempo ze spokojnym?

Witam.
Przy wykonywaniu jednego ćwiczenie "Wyciskanie na ławce skośnej hantli" (Dłonie mam lekko ugięte do środka).
Odczuwam ból od zewnętrznej strony nadgarstka na ścięgnie.
Ból rozpoczyna się lekkim ukłuciem, a następne przechodzi w bardziej bolesny.
Mam wrażenie jakby ścięgno osiągało swój limit i nie może się dalej rozciągnąć, ten ból występuje tylko w lewym nadgarstku.
Nigdy nie miałem urazu tego nadgrastka, przy innych ćwiczeniach ten ból nie występuje.
Bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam

Witam chciał bym zapytać czy mój trening jeśli chodzi o połączenie partii mięśniowych ma prawo bytu. Staram się zredukować tkankę tłuszczową. Trenuje już tak od 8 miesięcy. Widzę progres ogromny jednak jeśli może być lepiej dlaczego czegoś nie zmienić tak? :] Oto moje zestawy:
Klatka+ Barki
Plecy+ Biceps
Nogi+ Triceps
3x w tygodniu 2 ćwiczenia na brzuch po 15-20x. Do tego 3-4 razy trening aerobowy 30-45min.

Rafał Doroszuk Na pytanie odpowiedział trener Rafał Doroszuk
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie